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Seeking Honoured Membership Nominations / Appel de candidatures au statut de membre honoraire

23 Sep 2024 5:53 PM | Anonymous member (Administrator)

Le texte français suit.

Honoured membership status is bestowed on a CALL/ACBD member who has made an outstanding contribution to the advancement of law librarianship.

This honour is voted on by the membership at its Annual General Meeting (AGM). As noted in CALL/ACBD Bylaw 3.1(b), nominations for honoured membership shall be submitted to the immediate Past President for consideration of the Executive Board.

Nominees deemed by the Board to have met the necessary criteria shall be awarded honoured membership if elected by a two-thirds vote at the next AGM.

In terms of process, nominations must be sent to current Past President, Yemisi Dina, by November 1, 2024.

The nomination should include a brief description of the individual's career, with particular emphasis on their contribution to the Association (where relevant) and to the profession at large. It should also, where possible, provide the names and contact information of persons wishing to support the nomination, offer testimonials, or related materials.

The submission of supporting materials (e.g. letters of support) for the Executive Board’s consideration in reaching a decision to recommend to membership may be sent after November 1, 2024.

Le statut de membre honoraire est accordé à un membre de l’ACBD/CALL qui a apporté une contribution exceptionnelle à l’avancement de la bibliothéconomie juridique.

Cet honneur est entériné par les membres lors de l’assemblée générale annuelle (AGA). Tel qu’il est indiqué au paragraphe 3.1(b) des Statuts de l’ACBD/CALL, les candidatures au statut de membre honoraire doivent être transmises au président sortant aux fins de considération par le Conseil exécutif.

Les candidat.e.s dont le Conseil exécutif estime qu’ils répondent aux critères se verront attribuer le statut de membre honoraire s’ils obtiennent les deux tiers des voix exprimées par les membres à la prochaine AGA.

En ce qui a trait à la procédure, les candidatures doivent être envoyées au président sortant actuel, Yemisi Dina, avant le 1er novembre 2024.

La candidature doit être accompagnée d’une brève description de la carrière de la personne, en mettant l’accent sur sa contribution à l’Association (le cas échéant) et à la profession dans son ensemble. Dans la mesure du possible, elle doit également comprendre le nom et les coordonnées de personnes souhaitant soutenir la candidature, offrir des témoignages ou de la documentation connexe.

Les documents d’accompagnement (p. ex., les lettres de soutien) qui seront examinés par le Conseil exécutif pour décider de recommander la candidature aux membres peuvent être envoyés après le 1er novembre 2024.

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